وبلاگ امیر نظامی خواه

ناصر عبدالهی؛ اسطوره ی موسیقی پاپ ایران

وبلاگ امیر نظامی خواه

ناصر عبدالهی؛ اسطوره ی موسیقی پاپ ایران

وبلاگ امیر نظامی خواه

بیو گرافی ناصر عبدالهی

Thursday, 19 February 2015، 04:01 PM

ناصر عبداللهی در دهمین روز از دی ماه سال ۱۳۴۹ در محله سید کامل شهر بندرعباس زاده شد.

او از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقمند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.

او چهاربرادر و یک خواهر دارد. ناصر در هیجده سالگی با فهیمه غفوری که اهل بندرعباس است، ازدواج کرد و حاصل آن سه فرزند (دو پسر و یک دختر) به نامهای نوید، نازنین و نامی است . نینا فرزند چهارم ناصر حاصل ازدواج او با فاطمه فهیمی است.

NaSeria

وی کار حرفه‌ای را به طور جدی از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

ناصر عبداللهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فردی داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود.

پس از ارائه ترانه ناصریا منتقدان گفتند که این کاری اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگ برگرفته شده‌است، اما وی معتقد بود که چنین نیست، و این کار ریتم عربی دارد، ریتمی که بارها با سازهای دیگری نظیر عود، دهل، و دف نواخته شده‌بود. اما تاکنون هرگز با گیتار نواخته نشده‌بود، اما ناصر عبداللهی این کار را انجام داد.

ملودی ترانهٔ ناصریا سال ۱۳۷۶ ساخته شد. شعر این آهنگ به گویش بندری است و به گفته ناصر عبداللهی هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نیز همدردی با ستمدیدگان جهان بوده‌است . بر اساس متن شعر ناصریا اگر کسی قصد یاری مظلومی را داشته‌باشد پس از تحمل سختی بسیار و دشواری‌های این راه در پایان پیروز خواهد شد.

مِه گِنوغُم

حکم طاعت

در پی خدا

1378 – عشق است

1379 – دوستت دارم

1381 – بوی شرجی

1382 – هوای حوا

1385 – ماندگار

1388- عیدانه

1391 – رخصت

آلبوم های ناصر عبداللهی هستند؛ که آلبوم های مه گنوغم، حکم طاعت، در پی خدا و عیدانه به صورت غیر رسمی منتشر شدند.

ناصرعبداللهی در سوم آذرماه ۱۳۸۵ در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی هوش شد و به کما رفت. او پس از گذراندن ۲۷ روز در کما سر‌انجام در بیمارستان هاشمی نژاد تهران در روز ۲۹ آذر ۱۳۸۵ و در سن ۳۶ سالگی درگذشت.

یادت ماندگار می ماند، اسطورهٔ موسیقی ایران…

نظرات  (۱)

  • مهندس فربد مارتیک ایلان ونداد ال اف تی ترانه کارن زرین
  • سلام من در گذشته در استان هرمزگان پتروشیمی سرخون یک 
    در واحد برق و ابزار دقیق در قسمت هزار  کار میکردم دوستی ب اسم محسن شهبازی داشتم که من راباالبوم    اقای رضا صادقی بترانه چند ثانیه تا انتها اشنا کرد ...بعد از شرکت مرخصی گرفتم و رفتم بازار زیتون شهر و در ادامه اطراف هتل هرمز دنبال ادرس رضا صادقی بودم که در مغازه لوازم موسیقی فروشی با زنده یاد اقای ناصر عبد الهی روبروشدم و چون ایشون را نمیشناختم ازشون ادرس رضا صادقی را پرسیدم در جواب گفتند اقای رضا صادقی با وینچر راه میرود و در هتل بود الان رفته است و بعد یکی از دوستان که کنار نشسته بود گفت این اقای ناصر عبدالهی هستند  و خواننده واهنگساز ند اگر سوالی دارید ازشون بپرسید من ازشون پرسیدم که قصد شعر و اهنگ و ترانه سازی دارم اقای ناصر عبد الهی تشویقم کردند و چندین راه حل ب من توضیح دادند خیلی ادم ملایم و با برخوردی مدرنیک بودند ...درخواستی از کاراگاه پلیسی فینگلیشن وومن دارم که علت واقعی فوت این شخص را ب من بگوید ...ازم نخواه با تو بمونم من از تو چیزی نمیدونم اگه بگم راز دلم رو تو هم با من نمیمونی ....من زیاد طرفدار ایشون نیستم ولی برایش ارزش دارد.ak-912-969_w......usa...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">